شرکت کارگو پارس

ارسال فرش به خارج از کشور از چه روش هایی میسر است؟ شرایط و قوانین ارسال قالی

روش ارسال فرش به خارج از کشور

فرش دستباف و ماشینی به عنوان هدیه ای لوکس و ارزشمند شناخته می‌شود. ارسال فرش به خارج از کشور از شرایط و قوانین خاصی پیروی می‌کند. پیش از هرگونه اقدامی جهت ارسال این کالای لوکس باید از قوانین موجود مطلع شد. شرایط ارسال فرش‌های ایرانی و ماشینی کاملا متفاوت می‌باشد. شرایط بردن فرش به خارج از کشور در سال های اخیر با ممنوعیت‌های خاصی مواجه شده است.

در وهله اول باید روش های ارسال فرش به خارج از کشور را مورد بررسی قرار داد. در مرحله دوم باید بهترین روش ارسال بر اساس شرایط موجود را انتخاب کرد. بیشتر در حوزه ارسال فرش دستباف به خارج از کشور سخت گیری می شود. یکی از دلایل اصلی این مسئله ارزش بسیار بالای این فرش می‌باشد. در صورت اطلاع از قوانین مربوط به ارسال این کالا، در فرایند حمل و نقل با مشکلی مواجه نخواهید شد.

روش های ارسال فرش به خارج از کشور

هم اکنون روش های مختلف و امنی برای ارسال فرش دستباف و ماشینی به خارج از کشور وجود دارد. قبل از هرگونه اقدامی جهت ارسال باید بهترین روش حمل و نقل را انتخاب نمود. یکی از ایمن ترین شیوه ها برای حمل فرش به خارج از کشور فریت بار هوایی و  دریایی می‌باشد. در حمل بار دریایی از طریق سیستم و ناوگان حمل و نقل دریایی کالا به کشور مقصد ارسال می‌شود.

در این روش از حمل چالش و خطری کالای ارسالی را تهدید نخواهد کرد. فریت بار هوایی با هزینه ای بسیار معقولانه می توانید فرش ماشینی و دستباف را به خارج از کشور ارسال کنید. کالای ارسالی در این روش در کوتاه ترین زمان ممکن و به همراه بیمه ارسال می‌شود. ارسال فرش به کشورهای اروپایی در سایر روش های حمل و نقل می تواند چالش های مختلفی را به همراه داشته باشد. در صورتی که فریت بار هوایی و دریایی تمامی موانع موجود برای حمل فرش را برطرف کرده اند.

ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور

برخلاف تمامی باورهای رایج برای ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور دولت ایران محدودیت های خاصی را تعریف نکرده است. به نوعی در ارسال این فرش به هر کشور خارجی بیش از حد سخت گیری نمی‌شود. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی باید بهترین روش ارسال را انتخاب نمود و همچنین قوانین و مقررات گمرکی کالای همراه مسافر را در کشور مقصد مورد بررسی قرار داد.

 اولین اقدام جهت ارسال فرش، بسته بندی آن با نهایت دقت و ظرافت می‌باشد. همچنین از طریق فریت کردن بار به صورت هوایی و دریایی می‌توان در یک پروسه زمانی کوتاه مدت کالا را به کشور مقصد ارسال کرد.

شرایط بردن فرش به خارج از کشور

ارسال فرش دستباف به خارج از کشور

برای ارسال فرش دستباف به خارج از کشور محدودیت های خاصی تعریف شده است. امکان ارسال بیش از دو عدد فرش دستباف بدون اخذ مجوز غیر ممکن می باشد. مجوزهای لازم را مراجع ذیصلاح صادر می کنند و پس از دریافت مجوز می توان کالا را ارسال نمود.

همچنین هر یک از مسافران در سفرهای هوایی با هر نوع کلاس پروازی مجاز به خارج کردن فرش دستباف تا ابعاد ۲۰ متر مربع از کشور هستند. در صورتی که ابعاد فرش بزرگ تر باشد؛ ارسال آن نیازمند به اخذ مجوز خواهد بود.
در صورتی که فرش ارسالی به خارج از کشور در رده کالاهای مربوط به میراث فرهنگی باشد؛ فرد خاطی به دلیل قاچاق کالا دستگیر خواهد شد.

همچنین ارسال فرش دستباف به کشورهای عربستان، سوریه و عراق ممنوع می باشد.

ارسال فرش به کانادا و شرایط آن

برای ارسال فرش ماشینی به کانادا محدودیت خاصی وجود ندارد. اما برای ارسال فرش دستباف به کانادا محدودیت های مختلفی تعریف شده است. برای ارسال فرش به کانادا به صورت سریع و فوری می‌توانید روش فریت بار هوایی را انتخاب کنید. تحت چنین شرایطی در یک چارچوب امن و بدون دغدغه موفق به ارسال فرش خواهید شد.
در این شیوه قوانین اجرایی مربوط به ارسال فرش رعایت می شوند. حمل بیش از ۲ قطعه فرش به این کشور ممنوع می باشد. فریت بار به کانادا روشی ایده آل برای ارسال این کالا شناخته می شود.

ارسال فرش به آمریکا

برای ارسال فرش به آمریکا نیز می توانید روش فریت کردن را انتخاب کنید. در حال حاضر امن ترین و بدون خطرترین روش برای ارسال این کالا به آمریکا فریت بار هوایی و دریایی می باشد. همچنین قبل از ارسال فرش ماشینی و دستبافت بیمه خواهد شد.
تحت چنین شرایطی در صورت بروز هرگونه مشکلی شرکت متعهد هزینه های مربوط را پرداخت خواهد کرد. برخلاف تمامی باورهای رایج فریت بار به آمریکا مستلزم پرداخت هزینه های بسیار زیادی نیست.

روش ارسال فرش به اروپا

برای ارسال انواع فرش اصیل ایرانی می توان از دو شیوه فریت بار هوایی و فریت بار دریایی کمک گرفت. فریت کردن فرش روشی مطمئن و بدون دغدغه برای ارسال کالا به شمار می آید. همچنین ارسال فرش به اروپا باید از طریق شیوه های قانونی نظیر فریت کردن و در چارچوب قوانین انجام شود. برای ارسال سریع و بدون دغدغه فرش به اروپا می توان فریت کردن را انتخاب نمود.

تحت چنین شرایطی می توانید با وجود محدودیت های موجود در یک بازه زمانی کوتاه کالا را به کشور مقصد ارسال کنید. برای فریت بار به آلمان باید شرکت معتبری را جهت ارسال فرش انتخاب کنید.

ارسال تابلو فرش به خارج از کشور

معمولا تابلو فرش های ایرانی از ارزش بیشتری برخوردار هستند. در همین راستا برای ارسال این فرش باید روشی را انتخاب کرد، که کاملا سریع و ایمن باشد. به نوعی فرایند بارگیری تا تحویل در چارچوب قوانین انجام بگیرد. فریت کردن تابلو فرش روشی کاملا مطمئن برای ارسال فرش شناخته می شود.
همچنین در این شیوه از ارسال کالا بیمه خواهد شد. تحت چنین شرایطی در طول مسیر و حین بارگیری خطری تابلو فرش ارسالی را تهدید نخواهد کرد.

اگر قصد عزیمت و زندگی کردن در ترکیه را دارید باید بدانید که در حین بردن تابلو فرش از ایران به ترکیه  و از شرایط مهاجرت به ترکیه و بردن تابلو فرش به این کشور در حین مهاجرت باید یک صورت‌جلسه ارزیابی از یک کارشناس معتبر را به همراه داشته باشید. همچنین نیاز به مدارک دیگری هست که با توجه به نوع ویزا و قوانین گمرکی ترکیه تعیین می‌شود.

هزینه ارسال فرش به خارج از کشور

به طور کلی هزینه ارسال فرش به خارج از کشور به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال روش انتخابی نقش بسیار مهمی در تعیین هزینه های نهایی دارد. برخلاف تمامی باورهای موجود در روش فریت کردن بار نیز هزینه بسیار زیادی جهت ارسال کالا دریافت نخواهد شد. بر اساس نوع فرش، تعداد فرش و ابعاد آن قیمت نهایی متغیر خواهد بود.

معمولا برای ارسال فرش های دستباف هزینه بیشتری دریافت می‌شود. یکی از دلایل اصلی این مسئله دریافت برخی از مجوزهای ضروری برای ارسال این کالا می‌باشد. با پرداخت هزینه فریت بار به اندازه معقولانه می‌توانید فرش خود را با امنیت کامل به مقصد جا به جا کنید.

محدودیت های ارسال فرش دستباف به خارج از کشور

در حالت کلی محدودیت های خاصی بر اساس قوانین داخلی برای ارسال فرش دستباف به خارج از کشور وجود دارد.

— ارسال بیش از ۲ قطعه فرش به هر یک از کشورهای خارجی ممنوع می باشد.

— ابعاد فرشی که مسافر هوایی قصد خارج کردن آن از کشور را دارد؛ نباید بیش از ۲۰ متر مربع باشد.

— همچنین امکان ارسال برخی از فرش های دستباف وجود ندارد.

— فرش هایی در رده آثار ملی و فرهنگی قرار دارند.

—  و در آخر ارسال فرش دستباف از هر نوع جنسی به کشورهای عربستان، امارات و عراق ممنوع است.