فریت بار به اقصی نقاط دنیا

شاید از نظر شما ارسال بار به کشور‌های دیگر امری سخت به نظر برسد. اما امروزه ارسال بار به خارج از کشور با داخل هیچ تفاوتی ندارد. در واقع روش‌های ارسال زیادی برای ارسال کالا به کشور‌های مختلف وجود دارد. ممکن است بار شما توسط هواپیما ارسال شود و یا اینکه از راه زمینی و به وسیله یکسری خودرو‌ها مرسوله شما ارسال شود. کشور‌هایی که ارتباط آن‌ها از طریق دریا است، اقدام به ارسال بار از راه دریایی می‌کنند.

برای فریت بار به اقصی نقاط دنیا می‌توانید از کارشناسان شرکت ما مشاوره بگیرید.

 

اطلاعات لازم برای فریت بار مسافری

مراحل فریت بار هوایی در کارگو پارس

one

در مرحله اول فریت بار هوایی، شما باید بار خود را به شرکت مربوطه تحویل دهید. در این میان شرکت‌ ما از درب منزل اقدام به پذیرش بار می‌کند و از همان جا آن را حمل می‌نماید. 

two

در این مرحله بار باید بسته‌بندی شود. اگر وسایل شکستنی در میان بار شما باشد آن‌ها را در جعبه‌های محکم بسته‌بندی می‌کنیم و بار‌های دیگر که امکان آسیب آن‌ها کمتر است در سایر جعبه‌ها قرار داده می‌شوند.

two

در این مرحله بارنامه صادر می‌شود. در بارنامه نیز اطلاعاتی از مرسوله درج می‌شود و دوباره مجوزی صادر می‌شود که وزن و تعداد مرسوله در آن قید شده است.  پس از اینکه فریت بارما تمامی این مجوز‌ها را دریافت کرد ، کالا را توسط بهترین خط هوایی منتقل کند. 

two

در این مرحله شما می‌توانید وضعیت بار خود را به صورت آنلاین پیگیری نمایید. در آخر فرودگاه اقدام به تحویل بار می‌کند. 

three

در این مرحله بار شما به گمرک فرستاده می‌شود و پس از بررسی تمام وسایل، اگر کالایی که ارسال آن ممنوع است در بین آن‌ها باشد جدا می‌شود. 

four

پس از بررسی کامل بار توسط گمرک، مجوزی صادر می‌شود که در آن وزن بار و وسایل موجود در بار مشخص می‌شود. تمامی این مجوز‌ها باید برای ارسال بار توسط فریت بار ما انجام می‌شود. 

هزینه فریت بار

شرکت‌هایی که اقدام به ارسال بار به خارج از کشور می‌کنند برای هر میزان از کالا مبلغی مشخص تعیین می‌کنند. برای بیشتر مسافران این سؤال وجود دارد که هزینه فریت بار چگونه است. شرکت‌ فریت بار ما  اقدام به بسته‌بندی و حمل مرسوله شما می‌کنند و برای آن هزینه دریافت می‌کند. برخی از افراد از ارائه چنین خدماتی در شرکت‌های فریت بار ما خبر ندارند و گمان می‌کنند هزینه دریافتی فقط بابت ارسال مرسوله است. برخی از شرکت‌های فریت بار نیز فقط بارنامه را به مسافر تحویل می‌دهند و مسافر بعد از دیدن مبلغ شوکه می‌شود. در واقع این هزینه بابت مراحل مختلفی دریافت می‌شود. به طور میانگین شرکت‌های هواپیمایی ما برای ارسال هر کیلوگرم بار حدود ۴ دلار دریافت می‌کنند.  
به عنوان مثال این هزینه در اتریش حدود ۶۰ یورو، در انگلیس ۱۵۰ پوند، در کانادا ۱۰۰ دلار کانادایی، استرالیا ۲۶۰ دلار استرالیایی، در آلمان ۵۰ یورو و در سایر کشور‌های اروپایی حدود ۱۰۰ یورو است. 

هزینه فریت بار 

شرکت‌هایی که اقدام به ارسال بار به خارج از کشور می‌کنند برای هر میزان از کالا مبلغی مشخص تعیین می‌کنند. برای بیشتر مسافران این سؤال وجود دارد که هزینه فریت بار چگونه است. شرکت‌ فریت بار ما  اقدام به بسته‌بندی و حمل مرسوله شما می‌کنند و برای آن هزینه دریافت می‌کند. برخی از افراد از ارائه چنین خدماتی در شرکت‌های فریت بار ما خبر ندارند و گمان می‌کنند هزینه دریافتی فقط بابت ارسال مرسوله است. برخی از شرکت‌های فریت بار نیز فقط بارنامه را به مسافر تحویل می‌دهند و مسافر بعد از دیدن مبلغ شوکه می‌شود. در واقع این هزینه بابت مراحل مختلفی دریافت می‌شود. به طور میانگین شرکت‌های هواپیمایی برای ارسال هر کیلوگرم بار حدود ۴ دلار دریافت می‌کنند.  
به عنوان مثال این هزینه در اتریش حدود ۶۰ یورو، در انگلیس ۱۵۰ پوند، در کانادا ۱۰۰ دلار کانادایی، استرالیا ۲۶۰ دلار استرالیایی، در آلمان ۵۰ یورو و در سایر کشور‌های اروپایی حدود ۱۰۰ یورو است. تگی دارد.

چرا برای فریت بار کارگو پارس را انتخاب کنیم؟

ارسال سریع بار
دو تا سه روزه

انجام صفر تا صد مراحل توسط کارشناسان

تجربه ی بالا در ارسال بار به تمامی نقاط

پشتیبانی حرفه‌ایی
در طول هفته

فریت بار چیست؟ 

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که فریت بار چیست؟ در واقع از فریت بار برای ارسال وسایل شخصی مانند اثاث منزل استفاده می‌شود. در این روش از ارسال بار کارشناس مربوطه تمام هزینه‌های مربوط به ارسال وسایل را برآورد می‌کند. در این روش وسایل شما به وسیله فرودگاه تحویل گرفته می‌شود و در محل مقصد به شما تحویل داده می‌شود. فریت هوایی بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند جایگزین اضافه بار شود.

در این روش دانشجویان و تمامی افرادی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند از آن استفاده نمایند. در فریت هوایی فرد می‌تواند تا هر مقدار که قصد داشته باشد بار ارسال نماید و برای آن محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید با این روش تا ده‌ها تن وسیله ارسال نمایید. فریت بار انواع مختلفی دارد از جمله زمینی، هوایی، ریلی، دریایی. 

به طور معمول برخی از شرکت‌هایی که اقدام به ارسال بار به صورت زمینی می‌کنند، برخی از کالا‌ها را به صورت زمینی به برخی از کشور‌ها مانند آمریکا و… ارسال نمی‌کنند زیرا که عقیده دارند که این کار به صرفه نیست. 

— در حال حاضر سریع‌ترین و بهترین نوع فریت بار مختص فریت بار هوایی است، ارسال بار به این روش امنیت بالایی دارد. 
— نوع دیگری از فریت بار مربوط به فریت بار ریلی است که فقط برای داخل کشور امکان‌پذیر است و به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان ارسال به خارج از کشور برای آن وجود ندارد. 
— در فریت بار دریایی نسبت به روش‌های دیگر محدودیت کمتری وجود دارد، در این روش اگر وزن بار شما زیاد باشد باید اقدام به اجاره کانتینر نمایید. 

ارسال محموله از طریق فریت بار با پست اکسپرس متفاوت است. اگر وسایلی که قصد ارسال آن را دارید کمتر از ۴۵ کیلوگرم وزن دارد، می‌توانید آن را از طریق پست سریع بین‌المللی ارسال نمایید بدون اینکه نیازی به بارنامه و امور گمرکی باشد. 

همچنین، روش کارگو با فریت بار نیز یکسان نیست. در حمل به صورت کارگو برای ارسال بار‌های سنگین و حجیم تجاری استفاده می‌شود. همچنین، در روش کارگو از یکسری هواپیما‌های خاص برای ارسال محموله استفاده می‌شود. روش کارگو نسبت به فریت بار سریع‌تر است. اما در روش فریت بار نیاز است که فرد از دو هفته قبل تمامی مدارک را تهیه نماید و در نوبت قرار بگیرد.

مدارک لازم برای ارسال بار به خارج از کشور
مطلبی که باید به آن توجه لازم را داشته باشید این است که اگر قصد فریت بار داشتید از ده روز قبل اقدام نمایید. همچنین مدارک لازم برای فریت بار تجاری با فریت بار معمولی اندکی متفاوت است. 

مدارک لازم برای فریت مسافری: 

برای فریت مسافری به مدارک زیر نیاز است:

— پاسپورت به همراه کارت ملی مسافر و کپی آن‌ها:  برای اینکه مسافر جواز خروج از کشور برای کالای خود را بگیرد، نیاز است که پاسپورت خود را در زمان تحویل بار به فرودگاه ارائه دهد. در این میان برخی از شرکت‌ها علاوه بر پاسپورت کارت ملی را نیز بررسی می‌کنند و آن را تحویل می‌گیرند. 

— بلیط مسافر و کپی آن: اگر قصد دارید کالای غیرتجاری خود را از کشور خارج کنید، نیاز است که علاوه بر پاسپورت و کارت ملی اقدام به ارائه بلیط خود و کپی آن نیز نمایید. گمرک برای اینکه به شما مجوز خروج بار را ارائه دهد پاسپورت و بلیط شما را بررسی می‌کند. در این فاصله مسافر احراز هویت نیز می‌شود و مدارک او با یکدیگر تطبیق داده می‌شوند. 

— پته گمرکی: همانطور که گفته شد با ارائه مدارکی مثل بلیط مسافر و پاسپورت، فرودگاه اقدام به احراز هویت مسافر می‌نماید و جواز ارسال بار برای او صادر می‌کند به این مراحل پته گمرکی می‌گویند. در این مرحله در ابتدا هویت مسافر به طور کامل بررسی و مشخص می‌شود و تعیین می‌شود که چه مقدار و چه نوعی باری را می‌خواهد از کشور خارج نماید. به علاوه مشخص می‌شود که فرد قصد دارد بار خود را به کدام کشور ارسال نماید. مسافر پس از دریافت این مدرک می‌تواند آن را به شرکت‌های هوایی تحویل دهد. 

— بارنامه ارسال بار: مسافر بعد از ارائه پته گمرکی به شرکت هوایی مربوطه اقدام به دریافت بارنامه می‌کند. از آنجایی که دفاتر شرکت‌های هوایی در همه جا مستقر نیست، لذا با شرکت‌هایی که فریت بار انجام می‌دهند اقدام به عقد قرارداد می‌کنند تا تمامی مراحل توسط این شرکت‌ها انجام شود. 

— پکینگ لیست: لیستی که در آن جزئیات بار شما نوشته می‌شود پکینگ لیست نام دارد. البته بیشتر شرکت‌های هواپیما از مسافر پکینگ لیست نمی‌خواهند و این لیست برای حمل به کشور مقصد است. در این میان مسافر باید تعیین کند که در هر بسته چه لوازمی قرار داده، این کار سبب می‌شود تا گمرگ کمتر بسته‌های شما را باز نماید. 

— نیاز به ارائه فرم ارسال بار و کپی کارت ملی خانواده نیز است.

ارسال چه نوع باری از طریق فریت بار امکان‌پذیر است؟ 

در واقع هر وسیله‌ای که جنبه تجاری نداشته باشد را می‌توان به وسیله فریت مسافری ارسال نمود. هر وسیله‌ای را که ممکن است در هنگام پرواز اضافه بار بخورد و یا نتوانید آن را در چمدان جای دهید را می‌توانید به این وسیله از کشور خارج نمایید. 

برای مثال می‌توانید برای ارسال بار به انگلیس تمامی وسایل منزل خود را اعم از مبل و وسایل شخصی و… را به این وسیله از کشور خارج نمایید. اگر بتوانید وسایل خوراکی و خشکبار را به خوبی بسته‌بندی کنید، می‌توانید آن را از طریق فریت بار از کشور خارج نمایید. شما می‌توانید فرش‌های ماشینی را در اندازه محدود نیز از کشور خارج کنید. بعلاوه، اگر قصد ارسال فرش دستبافت را دارید می‌توانید پس از دریافت مجوز‌های مربوطه این کار را انجام دهید. برخی از وسایل حمل آن‌ها محدودیت دارد مانند انواع عطر، اسپری و سرکه و… 

شما نمی‌توانید از طریق فریت بار کالا‌های لوکس و عتیقه را از کشور خارج کنید و برای این کار نیاز به دریافت مجوز از اماکن مختلف را دارید. همچنین شما نمی‌توانید اسلحه یا هر نوع وسیله‌ای از این قبیل را بدین روش از کشور خارج کنید.