شرکت کارگو پارس

کارگو چیست ؟بررسی انواع کارگو و تفاوت آن با فریت کالا

کارگو چیست

امروزه در سراسر جهان، برای حمل و نقل بار و وسایل خود از شرکت‌های معتبر استفاده می‌کنند. انتخاب این شرکت‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین عامل آن نوع امکاناتی است که شرکت ارائه می‌دهد. برای حمل بار معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، که از این روش‌ها می‌توان به فریت بار و کارگو اشاره کرد.

کارگو چیست؟

در ابتدا قبل از تصمیم برای انتخاب یک شرکت برای حمل و نقل باید به بررسی دقیق باید بپردازیم که معنی کارگو چیست؟ کارگو هواپیمایی چیست یا شرکت کارگو چیست و چه مزایایی را ارائه می‌دهد؟

به طور کلی کارگو یکی از روش‌های حمل بار می‌باشد که در آن کالا یا کالاهای شما از طریق هواپیماهایی که مخصوص مسافربری نیستند و برای کارهای تجاری استفاده می‌شوند انجام می‌شود. این روش حمل و نقل بسیار پرطرفدار است ولی برخی از افراد به علت طولانی بودن زمان حمل و نقل به آن تمایلی ندارند.

امروزه شرکت کارگو برای ارائه خدمات بسیار گسترش یافته است و کالاهای مختلف از طریق راه‌های آبی، هوایی و حتی زمینی با استانداردهای لازم، حمل و نقل می‌شوند. یکی از بهترین مزیت‌هایی که می‌توان برای کارگو بیان کرد کاهش خوب آمار کالاهای قاچاق و تقلبی است. زیرا شرایط منظم و سخت کارگو آن را به یکی از بهترین روش‌ها تبدیل کرده است.

شرکت کارگو چیست

انواع ارسال در کارگو چیست؟

برای ارسال بارهای کارگو روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد مختلف با در نظر گرفتن عوامل گوناگونی، نوع آن را انتخاب می‌کنند. مهمترین عواملی که بر روی این انتخاب اثر دارد می‌توان به اندازه کالا، نوع بار و همچنین زمان مورد نظر اشاره کرد.

– ارسال کالا از طریق آبی

ارسال کالا از راه‌های آبی توسط کشتی‌ها، اولین روش حمل و نقل بوده است که از دیرباز استفاده شده است. شما می‌توانید کالاهای بزرگ و سنگین خود را از طریق این سیستم حمل و نقل کنید. یکی از معایب استفاده از این روش در جا به جایی، زمانبر بودن این روش است ولی برای کالاهایی که امکان جا به جایی آن‌ها با سیستم‌های هوایی و زمینی امکان پذیر نیست، بهترین روش است.

– ارسال کالا از طریق زمینی

استفاده از حمل و نقل زمینی برای کالاهایی که نیاز به سپری کردن مسافت‌های طولانی ندارند، بسیار به صرفه است و زمان کمتری برای آن سپری می‌شود. تمامی ارسالها به کشورها نیازمند بارنامه هستند ما در مقاله‌ای با عنوان بارنامه چیست درباره کاربرد و انواع آن توضیح داده‌ایم.

– ارسال کالا از طریق هوایی

ارسال هوایی از محبوبترین راه‌های حمل و نقل است. استفاده از خطوط هوایی برای حمل و نقل کالاهایی که حجم زیادی ندارند ولی باید مسیر طولانی را سپری کنند، بسیار مناسب است. امروزه برای راحتی حمل و نقل و سرعت بالاتر، بیشتر کالاهای صادراتی و وارداتی، از طریق هوایی جا به جا می‌شوند. در این بین اهمیت بسته بندی کالای صادراتی نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

شرکت کارگو چیست

تفاوت کارگو و فریت بار در چیست؟

این سوال مهمترین چالش برای افرادی است که می‌خواهند از خدمات حمل و نقل استفاده کنند. فریت بار نسبت به کارگو دارای محدودیت‌هایی است که آن را نسبت به کارگو محدودتر کرده است.

فریت بار بیشتر برای حمل و نقل کالاهایی است که از طریق هوایی جابه جا می‌شوند و مسلما دارای محدودیت‌هایی از لحاظ اندازه و وزن هستند. به طور مثال، فریت بار به استرالیا دارای محدودیت‌هایی است که باید ابتدا بارها را در لیست اقلام ممنوعه به استرالیا چک کرد. ولی درباره‌ی حمل و نقل با کارگو این محدودیت وجود ندارد که مهمترین عامل آن گستردگی راه‌های انتقال آن برای کالاهای مختلف است.

به طور کلی می‌توان گفت که کاربرد بیشتر فریت بار بیشتر برای حمل وسایل شخصی یا مسافر است ولی کارگو برای کالاهای حساس و سنگین بیشتر استفاده می‌شود. برای هر دوی این موارد باید مدارک مورد نیاز ترخیص کالا را همراه داشته باشید.

کالاهای مجاز برای کارگو

همه کشورهای دنیا دارای یکسری محدودیت‌ها برای ورود و خروج کالا هستند شما در واقع نمی‌توانید هر کالایی را وارد یا خارج کنید. فریت بار به کانادا نیز از جمله این موارد است که برخی از کالاها دارای محدودیت‌هایی در ورود و خروج از این کشور هستند. از کالاهای ممنوعه برای حمل و نقل توسط کارگو می‌توان به کالاهای زیر اشاره کرد:

– انواع مختلف سلاح‌ها از قبیل سلاح گرم یا سلاح سرد. شما حق ورود و خروج این کالاها را ندارید و در صورت انجام، بسیار مورد پرس و جو قرار خواهید گرفت و ممکن است مجرم شناخته شوید.

– مشروبات الکلی؛ مشروبات الکلی به علت مغایرت با قانون و فرهنگ جامعه جزو کالاهای ممنوعه محسوب می‌شوند.

– برخی از اقلام دارویی و…
اقلامی مانند لباس و لوازم دیجیتالی از متداول‌ترین کالاهای منتقل شده هستند.

انتخاب یک راه مناسب برای حمل و نقل از مهمترین مراحل شروع جا به جایی است. کارگو یکی از بهترین روش‌ها برای حمل و نقل است. شما می‌توانید از این روش برای حمل و نقل کالاهای مختلف استفاده کنید.

برای استفاده از این روش حمل و نقل شما می‌توانید بسته به شرایط کالای خود از سه طریق هوایی، آبی یا زمینی اقدام کنید. شاید شما بخواهید برای ارسال بسته از آمریکا به ایران از کارگو یا فریت استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید قبل از اقدام برای حمل و نقل کالاهای خود لیست ممنوعیت کالاها را با دقت بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید.