شرکت کارگو پارس

شرایط مهاجرت به ترکیه( بررسی روش ها و شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و کار)

شرایط مهاجرت به ترکیه

در حال حاضر اغلب ایرانیان برای مهاجرت کشور ترکیه را انتخاب می کنند. این کشور سالانه پذیرای بیش از صدها هزار نفر مهاجر از اقصی نقاط جهان می‌باشد. شرایط مهاجرت به ترکیه بسیار راحت و آسان است. بر اساس روش انتخابی جهت مهاجرت باید مراحل قانونی مربوط را پشت سر گذاشت.

روش‌های مهاجرت به ترکیه متنوع می‌باشند. این کشور برای زندگی کردن و مهاجرت گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید. ترکیه به دلیل آینده بسیار درخشانی که دارد؛ توجه افراد مهاجر را به خود جلب کرده است.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… از قوانین پیچیده ای پیروی نمی‌کند. پس از مهاجرت به این کشور می‌توان فصل جدیدی از یک زندگی مدرن و بدون چالش را آغاز کرد.

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند؛ بسیار راحت و آسان‌تر است. برای مهاجرت به این کشور فرد باید شرایط لازم را دارا باشد. شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه بر اساس سوابق تحصیلی و رزومه فرد در پرونده بستگی دارد.

همچنین شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل برای مهاجران ایرانی بسیار راحت و آسان‌تر می‌باشد. اولین شرط اساسی جهت مهاجرت به این کشور داشتن پاسپورت می‌باشد.

از دیگر شرایط لازم جهت مهاجرت به کشور ترکیه می توان به تسلط فرد با زبان ترکی استانبولی اشاره کرد. افرادی که چنین شرایطی را دارا باشند؛ موفق به مهاجرت به این کشور خواهند شد. همچنین گروه خاصی از مهاجرین عزیز برای آسان تر کردن شرایط مهاجرت نسبت به خرید ملک یا سرمایه گذاری اقدام می کنند.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول نیاز است؟

در حالت کلی هر فردی سرمایه متفاوتی را برای مهاجرت به کشور ترکیه در نظر می گیرد. در واقع برای مهاجرت به این کشور باید مقداری پول را به عنوان سرمایه اولیه به همراه داشته باشید.

مقدار پول مورد نیاز برای مهاجرت در سال جاری به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. بر اساس نوع ویزا، مدت زمان اقامت، ملیت و شرایط زندگی فردی سرمایه اولیه جهت مهاجرت متغیر خواهد بود.

در حالت کلی کمترین میزان از سرمایه برای مهاجرت به ترکیه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون است.
بر اساس شرایط زندگی فردی سرمایه اولیه و مقدار پول مورد نیاز می‌تواند متغیر کاهش یا افزایش پیدا کند.

روش های مهاجرت به ترکیه

از طریق شیوه های مختلف می توان به کشور ترکیه مهاجرت کرد. بر اساس روش انتخابی باید مسیری امن را جهت مهاجرت به این کشور در نظر گرفت. قبل از هرگونه اقدامی جهت مهاجرت باید میزان تسلط خود به زبان ترکی استانبولی را افزایش دهید.
همچنین داشتن پاسپورت معتبر حرف اول را می زند. مهاجرین عزیز ایرانی از طریق روش های زیر می توانند به کشور ترکیه مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق کار

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق کار بسیار راحت و به دور از هرگونه دغدغه ای می‌باشد. در این کشور فرصت‌های شغلی متعدد و کاملا پول‌سازی برای ایرانیان وجود دارد. یکی از شروط اصلی برای مهاجرت از طریق کار دریافت برخی از مجوزهای لازم است.

همچنین در صورت داشتن جاب آفر یا دعوتنامه فرایند مهاجرت کاری بسیار راحت و آسان‌تر خواهد بود. در صورتی که با مهاجرت کاری فرد در ترکیه توافق شود؛ ویزای کاری موقت به صورت ۶ ماهه یا ۱ ساله صادر خواهد شد.

برای شناسایی بهترین موقعیت های کاری در این کشور می‌توان با موسسات مختلف کاری همکاری کرد. تحت چنین شرایطی قبل از مهاجرت می‌توانید با اخذ دعوتنامه به راحتی فرایند مهاجرت را پشت سر بگذارید.

مهاجرت از طریق تحصیل

درصد قابل توجهی از ایرانیان برای ادامه تحصیل کشور ترکیه را انتخاب می کنند. بسیاری از موسسات آموزشی عالی این کشور و حتی دانشگاه های دولتی ترکیه در دنیا از جایگاه بسیار ویژه و منحصر به فردی برخوردار هستند. پس از دریافت بورسیه تحصیلی می توانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه در هر مقطعی باید مدارک مربوط را به همراه داشته باشید. به عنوان مثال برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه باید در کنار مدرک دیپلم ریز نمرات سه سال تحصیل را به همراه داشت.

همچنین شرکت در آزمون‌های یوس می تواند باعث قبولی فرد در دانشگاه های دولتی شود. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای مهاجرین ایرانی و خارجی فراهم شده است. در کنار مدارک و پرونده تحصیلی شرکت در برخی از آزمون های بین المللی لازمه مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور هستند.

شرایط مهاجرت به ترکیه و گرفتن ویزا

قوانین مهاجرت به ترکیه

پیش از هرگونه اقدامی جهت مهاجرت باید از قوانین کشور ترکیه مطلع باشید. قوانین مهاجرت در هر روشی مختلف است. برای مهاجرت و دریافت ویزای دائمی خرید ملک گزینه‌ای بسیار مناسب به شمار می‌آید. تحت چنین شرایطی تمکن مالی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از قوانین اصلی مهاجرت کاری به ترکیه می‌توان به رزومه کاری قوی و گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. در صورتی که هر یک از مهاجرین سابقه محکومیت سیاسی داشته باشند؛ موفق به مهاجرت به این کشور نخواهند شد. همچنین از دیگر قوانین اصلی می‌توان به همراه داشتن پاسپورت معتبر اشاره کرد.

همچنین تسلط به زبان ترکی و قبولی در آزمون حرف اول را می‌زند. تحت چنین شرایطی می‌توانید در چارچوب قوانین به کشور ترکیه مهاجرت کنید.

قوانین مهاجرت تحصیلی به ترکیه

از قوانین اصلی برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه می‌توان به پرونده تحصیلی اشاره نمود. قبولی در المپیادها و آزمون‌های بین‌المللی می‌تواند فرایند مهاجرت فرد به ترکیه را راحت‌تر و آسان‌تر کند. همچنین برای مهاجرت تحصیلی در مقطع لیسانس شرکت در آزمون های مختلف ضروری است.

در صورتی که فرد موفق به کسب نمرات بسیار خوبی در آزمون شود؛ بدون دغدغه فرایند مهاجرت را پشت سر خواهد گذاشت. در این بین برای آمادگی بیشتر و تسهیل فرایند مهاجرت باید بارها و کالاهای اساسی خود را به صورت فریت بار به ترکیه ارسال کنید.

تحت چنین شرایطی می توان در یک بازه زمانی کوتاه مدت محموله خود را به کشور مقصد ارسال کنید. یکی از نگرانی‌های اصلی مهاجران کشور ترکیه هزینه‌های مربوط به اضافه بار می‌باشد.

در صورتی که از طریق فریت بار به ترکیه می توانید در هزینه های نهایی از جمله هزینه فریت بار تا حد قابل توجهی صرفه جویی کنید. تحت چنین شرایطی در یک شرایط ایمن و با بیمه مسافرتی بار خود را به کشور ترکیه ارسال خواهید کرد.

شروط مهاجرت تحصیلی به ترکیه  مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به ترکیه
گواهی عدم سوء پیشینه  پرونده تحصیلی
به همراه داشتن مدارک و اطلاعات هویتی  ریز نمرات در مقطع تحصیلی مربوط
پاسپورت معتبر  قبولی در آزمون های داخلی و بین المللی

قوانین مهاجرت کاری به ترکیه

از قوانین اصلی جهت مهاجرت کاری به ترکیه می توان به دعوتنامه اشاره کرد. از قوانین اصلی می توان به قبولی در مصاحبه‌های کاری اشاره نمود. همچنین با داشتن رزومه کاری فرایند مهاجرت راحت و آسان‌تر خواهد بود.

برای هرگونه فعالیت کاری در این کشور دریافت مجوز الزامی می‌باشد. گواهی عدم سوء پیشینه فرد به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین پرینت حساب و درخواست مجوز کار نیز باید به صورت قانونی دریافت شود. نامه گواهی سلامت و به همراه داشتن مدارک هویتی از قوانین اصلی مهاجرت به ترکیه به شمار می آیند.

شرایط مهاجرت کاری ترکیه  مدارک اصلی جهت مهاجرت کاری به ترکیه
پاسپورت معتبر  به همراه داشتن دعوتنامه شغلی
مدارک هویتی و گواهی سلامت  اشتغال بیش از ۵ تبعه ترکی در شغل مربوط
رزومه کاری موفق  ارائه مدارک مربوط به حیطه شغلی جهت دریافت اقامت